1. خانه
  2. -
  3. مبدل حرارتی
  4. -
  5. مبدل حرارتی پوسته و لوله
  6. -
  7. مبدل حرارتی آب و روغن

مبدل حرارتی آب و روغن

مبدل حرارتی آب و روغن یکی از انواع مبدل های حرارتی پوسته و لوله است که اساس آن بر پایه انتقال حرارت بین سیال آب به عنوان خنک کننده و روغن هیدرولیک به عنوان خنک شونده می باشد. روغن داغ در پوسته و آب به عنوان خنک کننده در لوله های مسی جریان دارد.  شرکت ویرا تجهیز صنعت یکی از تولید کنندگان انواع مبدل حرارتی پوسته و لوله آب و روغن می باشد که محصولات خود را با یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش به بازار عرضه می نماید. مبدل های حرارتی آب و روغن شرکت ویرا تجهیز از نوع دو پاس با دو تیوب شیت بوده و بالاترین بازدهی را در بین مبدل های پوسته و لوله دارد.

برای خرید انواع مبدل حرارتی آب و روغن در ظرفیت های مختلف می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

قیمت مبدل حرارتی روغن هیدرولیک، مبدل حرارتی آب و روغن

مشخصات مبدل حرارتی آب و روغن تولیدی ویرا تجهیز صنعت

در شکل زیر، مشخصات فنی به همراه ابعاد انواع مبدل حرارتی آب و روغن شرکت ویرا تجهیز صنعت آورده شده است. برای خرید و استعلام قیمت می توانید با شماره تماس های مندرج در این صفحه تماس گرفته و از کارشناسان واحد فروش شرکت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

در ساخت این مبدل های حرارتی از لوله های مسی با کیفیت بالا و در ابعاد 3/8 اینچ یا قطر 10 میلی متر با ضخامت 1 میلی متر استفاده شده است. همچنین مبدل های تولیدی این شرکت، از نوع دو پاس با دو تیوب شیت بوده که تمیز کاری داخلی لوله ها را در مواقع مورد نیاز، آسان نموده است. در طراحی و ساخت مبدل های حرارتی آب و روغن فرضیات زیر در نظر گرفته شده است. 

  • دبی آب: 60 درصد دبی پمپ روغن 
  • دمای ورودی آب: 20 الی 25 درجه سانتی گراد
  • دمای ورودی روغن: 60 الی 70 درجه سانتی گراد

در صورتی که شرایط فیزیکی آب و روغن با مفروضات فوق فرق داشته باشد، برای دریافت راهنمایی بیشتر با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید. 

مبدل حرارتی روغن هیدرولیک، مبدل حرارتی آب و روغن، قیمت به همراه مشاوره رایگان

کاربرد های مبدل حرارتی آب و روغن

مبدل های حرارتی آب و روغن یک نوع مبدل حرارتی روغن است که اغلب برای خنک کاری سیستم های هیدرولیکی استفاده می گردد. البته نه تنها برای روغن هیدرولیک ، برای هر نوع روغن داغی که نیاز داشته باشد، تا خنک کاری انجام بگیرد.

روغن جریان یافته در سیستم های هیدرولیکی در اثر تحمل فشار بالا و وجود اصطکاک بین ذرات سیال و سیال با دیواره ها دچار افزایش دما شده و ویسکوزیته آن کاهش می یابد. در صورتی که دمای روغن به بیش از 80 درجه سانتی گراد برسد، با کاهش ویکسوزیته روغن، روغن بیشتر در معرض اکسیداسیون قرار می گیرد. اکسیداسیون روغن می تواند ضربات جبران ناپذیری را به سایر تجهیزات وارد کرده و موجب خوردگی آن ها گردد. از طرف دیگر کاهش دمای روغن، باعث افزایش ویسکوزینه آن شده و پمپاژ آن را با مشکل مواجه می کند. لذا نگه داشتن دمای روغن در یک محدوده نسبتا پایدار برای داشتن طول عمر بالا، الزامی است.

از مبدل حرارتی آب و روغن، برای خنک کاری روغن هیدرولیک در دستگاه های تزریق پلاستیک ( دستگاه قالب گیری تزریقی) ، روغن گیربکس و موتور، روغن پرس هیدرولیک و سایر سیستم های هیدرولیکی که روغن در معرض افزایش دما است، استفاده می گردد. به مبدل حرارتی به کار رفته در دستگاه های تزریق پلاستیک، خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک نیز گفته می شود.

مبدل حرارتی آب و روغن در دستگاه تزریق پلاستیک، مبدل حرارتی روغن دستگاه تزریق

مزایای استفاده از مبدل حرارتی آب و روغن

از مبدل های حرارتی مختلفی می توان برای خنک کاری روغن داغ استفاده کرد. که در ادامه به تشریح مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت:

  • مبدل حرارتی آب و روغن: این نوع مبدل که اغلب به صورت پوسته و لوله تولید می گردد به دلیل پایین بودن هزینه آن و انعطاف در طراحی و همچنین استفاده از سیال آب به عنوان خنک کننده، بازدهی بالاتری نسبت به سایر مبدل های حرارتی دارد. سیال آب به دلیل داشتن ظرفیت حرارتی بالا و در نتیجه توانایی خنک کاری بالا، بیشترین استفاده را در مبدل های پوسته ولوله دارد. ولی از جمله معایب این طرح می توان به هزینه های نصب و نگهداری بالای آن اشاره کرد، چرا که آب جریان یافته در مبدل حرارتی آب و روغن، دچار افزایش دما شده و نیازمند این است که با استفاده از یک چیلر، خنک کاری شود.
  • مبدل حرارتی هوا خنک: در این نوع مبدل جریال روغن داغ در داخل لوله های فین دار جریان یافته و توسط یک فن که می تواند دمنده یا مکنده باشد، خنک می گردد. از مزایای این طرح می توان به هزینه نصب و نگهداری پایین آن اشاره نمود ولی این نوع مبدل به دلیل استفاده از هوا به عنوان خنک کننده، دارای ظرفیت انتقال حرارت پایینی است.

مبدل حرارتی آب و روغن پوسته و لوله

مبدل حرارتی آب و روغن اغلب از نوع پوسته و لوله ساخته می شود. همان طور که در شکل زیر می بینید سیال روغن داغ اطراف لوله ها و در داخل پوسته جریان یافته و از یک طرف وارد می شود و پس از طی کردن مسیر از لابه لای لوله ها و بافل ها با دمای پایین تر از سمت دیگر خارج می شود. بافل ها در مبدل حرارتی پوسته و لوله نقش آشفته کردن و پیچیده کردن مسیر جریان روغن را بر عهده دارند. سیال آب نیز به عنوان خنک کننده در لوله های داخلی که اغلب از جنس مس ساخته می شود جریان پیدا می کند و دمای آب نیز در اثر انتقال حرارت افزایش می یابد.

مبدل حرارتی آب و روغن پوسته و لوله به دلیل ساختار لوله های مسی در سه شکل مختلف ساخته می شوند.

  • تک پاس با دو تیوب شیت: در این مدل لوله های مسی دو سر باز بوده و از سمت تیوب شیت ها که در ابتدا و انتهای مبدل حرارتی قرار دارند، محافظت و نگهداری شده و جریان آب از یک سمت لوله های مسی وارد شده و از سمت دیگر خارج می شود. همانند شکل زیر
  • دو پاس با دو تیوب شیت: در این مدل لوله های مسی دو سر باز بوده و همانند طرح قبلی از سمت تیوب شیت ها نگهداری می شوند. ولی تنها تفاوتی که با طرح قبلی دارد، این است که جریان آب در لوله های مسی رفت و برگشت دارد به طوری که جریان آب از یک سمت وارد می شود و توسط بخشی از لوله های مسی به انتهای مبدل حرارتی می رسد در انتهای مبدل حرارتی جهت جریان آب 180 درجه تغییر کرده و توسط نصف دیگر لوله های مسی به سمت ابتدای مبدل حرارتی جریان پیدا می کند و آب دوباره از همان سمتی که وارد شده با دمای نسبتا بالا خارج می گردد. در شکل زیر شماتیک این طرح نشان داده شده است.
  • دو پاس با یک تیوب شیت: در این طرح، نوع جریان آب مثل طرح دو پاس با دو تیوب شیت بوده تنها با این تفاوت که لوله های مسی در یک سمت توسط یک تیوب شیت نگه داشته شده و از سمت دیگر به صورت U شکل ساخته می شود.

مبدل آب و روغن داغ

یکی از کاربرد های مبدل حرارتی آب و روغن، خنک کاری روغن داغ در سیستم های هیدرولیکی و حتی سایر انواع روغن می باشد. دمای روغن در اثر عوامل مختلف افزایش یافته و پس از مدتی در عملکرد آن دچار مشکل می شود. افزایش دمای روغن می تواند باعث اکسیداسیون و خوردگی سایر تجهیزات از جمله پمپ گردد. برای خرید انواع مبدل آب و روغن داغ می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش تماس گرفته و و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

خنک کن آب و روغن

به مبدل حرارتی آب و روغن، خنک کن آب و روغن نیز گفته می شود و یک نوع خنک کن روغن هیدرولیک نیز می باشد. چرا که خنک کاری روغن یکی از کاربرد های اصلی مبدل حرارتی آب و روغن است. خنک کن آب و روغن در ظرفیت ها و ابعاد مختلف توسط شرکت ویرا تجهیز صنعت با بهترین کیفیت با یک سال گارانتی تولید می شود. برای دریافت لیست قیمت خنک کن آب و روغن می توانید با واحد فروش شرکت تماس گرفته و برای انتخاب بهتر مشاوره رایگان دریافت نمایید.

خنک کن آب و روغن هیدرولیک

شرکت ویرا تجهیز صنعت تولید کننده مبدل حرارتی آب و روغن

شرکت ویرا تجهیز صنعت، یکی از سازندگان مبدل حرارتی پوسته و لوله در شمال غرب کشور می باشد که سعی نموده است از مواد اولیه با کیفیت از جمله لوله های مسی برند مهر اصل و استفاده از دانش متخصصان با تجربه خود، بهترین کیفیت را با گارانتی معتبر به مشتریان عزیز ارائه نماید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای خرید مبدل حرارتی آب و روغن با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید. 

سوالات متدوال 

از مبدل حرارتی آب و روغن در چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

از مبدل حرارتی آب و روغن برای خنک کاری روغن در دستگاه هایی نظیر تزریق پلاستیک، پرس هیدرولیک، بیل های مکانیکی و هر دستگاهی که در آن روغن هیدرولیک جریان داشته و داغ می شود، استفاده می گردد.

مبدل های حرارتی آب و روغن تولیدی ویرا تجهیز صنعت، چند پاس هستند؟

مبدل های حرارتی آب و روغن تولیدی شرکت ویرا تجهیز صنعت به صورت استاندارد دو پاس بوده و لوله های داخلی به صورت دو سر باز تولید می گردند ( U شکل نیستند ). در صورت سفارش، امکان تولید به صورت چند پاس ( 4 پاس، 6 پاس و … )  نیز وجود دارد.

لوله های داخلی مورد استفاده در مبدل های حرارتی آب و روغن از چه جنسی هستند؟

جنس لوله های داخلی مبدل های تولیدی در حال استاندارد، از مس با قطر 3/8 اینچ با ضخامت 0.9 میلی متر می باشد. در صورت سفارش، امکان تولید با قطر های مختلف از جمله 1/4، 1/2 و 5/8 اینچ و از جنس های دیگر نظیر استیل ضد زنگ وجود دارد.

مبدل های حرارتی آب و روغن در چه فشار و دمای کاری کار می کنند؟

دمای کاری مبدل های حرارتی آب و روغن برای ورودی روغن 60 الی 70 درجه سانتی گراد و برای ورودی آب 20 الی 25 درجه سانتی گراد بوده و فشار کاری مبدل ها 10 بار می باشد.

حداکثر فشار و حداکثر دمای قابل تحمل مبدل های حرارتی چند بار و چند درجه سانتی گراد است؟

حداکثر فشار قابل تحمل ( فشار هیدرو استاتیک روغن ) 30 بار و حداکثر دمای قبل تحمل 120 درجه سانتی گراد می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟
همین الان با ما تماس بگیرید

همکاران ما در مجموعه ویرا تجهیز صنعت آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های فنی و تخصصی برای خدمات ارائه شده در این مجموعه می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید