1. خانه
  2. -
  3. مبدل حرارتی
  4. -
  5. خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

برای دریافت کاتالوگ محصولات روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان، می توانید با شماره تماس های شرکت، تماس حاصل فرمایید.

خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

یکی از تجهیزاتی که در صنعت پلاستیک کاربرد زیادی دارد و از آن برای تولید انواع قطعات پلاستیکی در شکل های مختلف استفاده می شود، دستگاه تزریق پلاستیک است. در دستگاه تزریق پلاستیک برای تأمین انرژی و انتقال نیرو از روغن هیدرولیک استفاده می می شود که این روغن در اثر فرایند های مختلف دچار افزایش دما شده و خواص فیزیکی مهم خود از جمله ویسکوزیته مناسب را از دست می دهد. برای حفظ دمای تعادل و افزایش طول عمر روغن، از خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود که در ادامه به طور اجمالی به کاربرد این خنک کن خواهیم پرداخت.

خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک نوعی دستگاه پرس هیدرولیک است که با استفاده از نیروی روغن هیدرولیک، قطعات پلاستیکی را در شکل های مختلف تولید می کند. قالب گیری تزریقی کاربردی ترین فرایند برای تولید طیف وسیعی از قطعات پلاستیکی است. در این دستگاه رزین های پلاستیکی گرانول از یک سمت وارد محفظه تزریق شده و پس از گرمایش و ذوب شدن، توسط یک پرس هیدرولیک با نیروی زیاد، فشار داده شده و ماده خام پلاستیکی به سمت قالب ها حرکت می کند. در داخل قالب، ماده خام پلاستیکی در سرتاسر آن پخش شده و مطابق شکل قالب، قطعه پلاستیکی ساخته می شود. پس از فرایند خنک کاری قالب ها، قطعات پلاستیکی قابل برداشت خواهند بود.

خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک برای داشتن طول عمر بیشتر قطعات و همچنین قطعات خروجی پلاستیکی نیاز به خنک کاری دارد. قالب های تزریقی و روغن تزریق از جمله مواردی است که در حین کار دستگاه داغ شده و برای داشتن محصول خروجی مناسب، نیاز به خنک کاری دارند. خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک به دو صورت خنک کاری روغن هیدرولیک و خنک کاری قالب ها انجام می شود که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 مواد پلاستیکی پس از آنکه در داخل قالب ها پخش شده و شکل قالب ها رو به خود می گیرند باید از قالب ها جداسازی شوند. برای این کار قبلا از جداسازی، باید قالب ها توسط یک سیال همانند آب خنک کاری شوند. این مرحله تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت و ظاهرا قطعه پلاستیکی دارد. چیلر دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاهی است که این خنک کاری را انجام میدهد. این چیلر باید دمای قطعه پلاستیکی که اغلب ما بین 200 الی 300 درجه سانتی گراد است به حدود 50 الی 60 درجه سانتی گراد برساند، تا قطعه به راحتی از قالب جدا گردد.

خنک کننده روغن دستگاه تزریق پلاستیک 

 روغن هیدرولیک که نقش حیاتی را در ایجاد نیروی هیدرولیک دارد در اثر این فرایند بعد از مدتی دچار افزایش دما شده و ویسکوزیته آن کاهش می یابد. این عمل منجر به کاهش طول عمر روغن هیدرولیک در دراز مدت می شود. لذا در این دستگاه برای حفظ دمای تعادل روغن هیدرولیک از خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک که معمولا به صورت مبدل حرارتی آب و روغن ( مبدل حرارتی پوسته و لوله ) و یا مبدل حرارتی روغن هوا خنک ساخته می شود، استفاده می گردد.

در جدول زیر مشخصات مبدل های حرارتی پوسته و لوله تولیدی شرکت ویرا تجهیز صنعت آورده شده است. مبدل های تولیدی از نوع دو پاس با دو تیوب شیت بوده و از لوله های مسی با کیفیت با قطر 10 میلی متر و ضخامت 1 میلی متر استفاده شده است. در صورتی که مشخصات در خواستی مشتریان خارج از این لیست باشد، امکان ساخت و تولید بر اساس نقشه درخواستی وجود دارد.

مشخصات انواع خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک تولیدی ویرا تجهیز صنعت

انواع خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

همان طور که اشاره شد روغن دستگاه تزریق پلاستیک می تواند توسط دو نوع مبدل حرارتی، خنک می گردد:

  • مبدل حرارتی آب و روغن: به این مبدل حرارتی، خنک کن روغن پوسته و لوله نیز گفته می شود. این مبدل حرارتی از یک پوسته و تعدادی لوله مسی تشکیل شده است که روغن هیدرولیک در داخل پوسته و روی لوله های مسی و سیال آب به عنوان خنک کننده در داخل لوله های مسی جریان دارد. این مبدل حرارتی در انواع تک پاس و دو پاس ساخته می شود که نوع دوپاس با دو تیوب شیت بیشترین مصرف را در دستگاه های تزریق پلاستیک دارند.
  • مبدل حرارتی هواخنک: این مبدل حرارتی از تعدادی لوله ی حاوی روغن هیدرولیک و یک فن دمنده یا مکنده تشکیل شده است و در انواع عمودی، افقی و V شکل ساخته می شود که نوع عمودی آن به عنوان خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک کاربرد دارد. در این مبدل حرارتی، جریان هوا توسط فن به صورت عمود به لوله های حاوی روغن دمیده می شود و بدین طریق انتقال حرارت بین دو سیال روغن و هوا اتفاق می افتد.

خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک از نوع پوسته و لوله ( مبدل حرارتی آب و روغن ) از بازدهی بیشتر و قیمت پایین تری نسبت به مبدل حرارتی روغن هوا خنک دارد. ولی در مواردی که شرایط محیطی طوری ایجاب کند که دسترسی به آب و مبدل حرارتی آب و روغن سخت باشد، از مبدل حرارتی هوا خنک عمودی استفاده می گردد.

قیمت و خرید خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

عوامل گوناگونی در قیمت یک خنک کن روغ دستگاه تزریق پلاستیک تأثیر دارند که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع خنک کن روغن: با توجه اینکه مبدل حرارتی آب و روغن در شرایط یکسان از نرخ انتقال حرارت بالاتری نسبت به نوع هوا خنک دارد، لذا در شرایط یکسان، ابعاد مورد نیاز مبدل حرارتی روغن هوا خنک بیشتر خواهد بود. در نتیجه قیمت مبدل حرارتی هوا خنک نسبه به نوع آب و روغن بیشتر است.
  • دبی، فشار و دمای روغن: هر چقدر خواص فیزیکی روغن اعم از دما، فشار و دبی آن بیشتر باشد، برای رساندن دمای روغن به یک مقدار خاص، باید نرخ انتقال حرارت بیشتری صورت بگیرد. نرخ انتقال حرارت بالا، نیاز به راندمان بالا و سطح تبادل حرارتی بالا نیز دارد. این عوامل باعث افزایش ابعاد مبدل حرارتی روغن و در نتیجه قیمت آن خواهد شد.
  • جنس مواد اولیه: در صورتی که از مواد اولیه با کیفیت استفاده گردد، خنک کن روغن طول عمر بیشتری خواهد داشت. این عامل روی قیمت خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک تاثیر گذار است.
  • سطح تبادل حرارتی: در صورتی که سطح تبادل حرارتی به حداکثر مقدار خود برسد ( چه افزایش تعداد لوله های مسی در مبدل های پوسته و چه داشتن فین در مبدل های هوا خنک ) علاوه بر افزایش نرخ انتقال حرارت، ابعاد خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک را نیز بیشتر خواهد کرد. هر چه ابعاد بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • طراحی داخلی مبدل حرارتی و راندمان: استفاده از نکات فنی و قطعات خاص از عواملی هستند که می تواند علاوه بر افزایش راندمان مبدل حرارتی، هزینه مواد اولیه مبدل حرارتی را نیز افزایش دهد. افزایش راندمان خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک، باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

شرکت ویرا تجهیز تولید کننده خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک

شرکت ویرا تجهیز صنعت، به دلیل نیاز کارگاه های تولید قطعات پلاستیکی به خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک، در سال های اخیر اقدام به تولید انواع خنک کن روغن به دو صورت مبدل حرارتی آب و روغن و هوا خنک نموده است. شرکت ویرا تجهیز صنعت با کاهش هزینه های تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت از جمله استفاده از لوله های مسی برند مهر اصل تبریز در مبدل های حرارتی آب و روغن، سعی نموده است انواع خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک را با مناسب ترین قیمت و بیشترین بازدهی در اختیار صنایع و کاخانجات قرار دهد.

شما می توانید برای خرید و سفارش انواه خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک، با کارشناسان واحد فروش ما تماس گرفته و ضمن دریافت کاتالوگ محصولات و مشاوره های لازم، کالای خود را در اسرع وقت و با هزینه پایین تر در محل خود دریافت نمایید.

سوالات متدوال 

از خنک کن روغن دستگاه تزریق در چه دستگاه های دیگری نیز استفاده می شود؟

از خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک علاوه بر خنک کاری روغن دستگاه های تزریق پلاستیک در دستگاه های دیگر مثل دستگاه پرس هیدرولیک، بیل های مکانیکی و هر دستگاهی که در آن روغن هیدرولیک جریان داشته و داغ می شود، استفاده می گردد.

خنک کن های روغن دستگاه تزریق پلاستیک تولیدی شرکت ویرا تجهیز صنعت، چند پاس هستند؟

خنک کن های روغن دستگاه تزریق پلاستیک تولیدی شرکت ویرا تجهیز صنعت به صورت پوسته و لوله و دو پاس بوده و لوله های داخلی به صورت دو سر باز تولید می گردند ( U شکل نیستند ). در صورت سفارش، امکان تولید به صورت چند پاس ( 4 پاس، 6 پاس و … )  نیز وجود دارد.

لوله های داخلی مورد استفاده در خنک کن روغن دستگاه های تزریق پلاستیک از چه جنسی هستند؟

جنس لوله های داخلی خنک کن های تولیدی در حال استاندارد، از مس با قطر 3/8 اینچ با ضخامت 0.9 میلی متر می باشد. در صورت سفارش، امکان تولید با قطر های مختلف از جمله 1/4، 1/2 و 5/8 اینچ و از جنس های دیگر نظیر استیل ضد زنگ وجود دارد.

خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک در چه فشار و دمای کاری کار می کنند؟

دمای کاری خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک برای ورودی روغن 60 الی 70 درجه سانتی گراد و برای ورودی آب 20 الی 25 درجه سانتی گراد بوده و فشار کاری آنها 10 بار می باشد.

حداکثر فشار و حداکثر دمای قابل تحمل خنک کن روغن دستگاه تزریق پلاستیک چند بار و چند درجه سانتی گراد است؟

حداکثر فشار قابل تحمل ( فشار هیدرو استاتیک روغن ) 30 بار و حداکثر دمای قبل تحمل 120 درجه سانتی گراد می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟
همین الان با ما تماس بگیرید

همکاران ما در مجموعه ویرا تجهیز صنعت آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های فنی و تخصصی برای خدمات ارائه شده در این مجموعه می باشند